Hoe groot of klein je onderneming ook is, administratie en boekhouding horen er altijd bij. In het mkb doen veel ondernemers zelf hun boekhouding en administratie. Ze zouden eigenlijk liever fulltime met hun vak bezig zijn, maar het moet nu eenmaal gebeuren.
Precies daarom hebben wij AFAS SB ontwikkeld: boekhoudsoftware die jou zoveel mogelijk werk uit handen neemt. Zodat je meer tijd overhoudt voor het echte werk. Sterker nog, het gebruik van een slim boekhoudprogramma geeft je alle ruimte voor ontwikkeling en groei.
14.000 organisaties in Nederland vertrouwen op AFAS Software.
Verstuur in een handomdraai je offerte, uiteraard in je eigen huisstijl.
Facturen handmatig inboeken? De AFAS Scanbox neemt dit werk uit handen.
Altijd een compleet beeld van je klant.
Werk de takenlijst af en je bent weer bij!
Niet je hobby, wel verrassend makkelijk met AFAS SB.
Verstuur in een handomdraai je offerte, uiteraard in je eigen huisstijl.
Facturen handmatig inboeken? De AFAS Scanbox neemt dit werk uit handen.
Altijd een compleet beeld van je klant.
Werk de takenlijst af en je bent weer bij!
Niet je hobby, wel verrassend makkelijk met AFAS SB.
Weet jij hoe je organisatie er vandaag voor staat? Met AFAS SB heb je altijd actueel inzicht in je cijfers.
14.000+ Nederlandse organisaties werken al met AFAS!
Tien uur per week bezig met je financiële administratie? Dat is verleden tijd met een slim boekhoudprogramma. We hebben heel veel boekhoudkundige taken geautomatiseerd. Zo worden je bonnen en inkomende facturen met Scan & Herken verwerkt en maak je gebruik van een automatische bankkoppeling. Als het tijd is voor de btw-aangifte, staat alles al voor je klaar. Even nakijken en je aangifte ligt met één druk op de knop bij de Belastingdienst.
59,- per maand (excl. btw)
Met een paar kliks verstuur je een nieuwe offerte of factuur naar een (potentiële) klant.
Geeft de klant akkoord? Met één druk op de knop wordt de offerte verwerkt in je boekhouding. Zo focus jij je op een fantastische dienstverlening of het leveren van je producten.
Uiteraard verstuur je je offertes & facturen helemaal in je eigen huisstijl.
Alle contactmomenten met relaties leg je eenvoudig vast: digitaal én zoveel mogelijk automatisch. Denk hierbij aan gegevens van (potentiële) klanten, leveranciersgegevens, mailings vanuit het systeem, offertes, maar ook financiële gegevens. En dankzij de koppeling met de Kamer van Koophandel (KvK) is een nieuwe klant of leverancier zo aangemaakt.
Zonder inkoop geen verkoop. In AFAS SB leg je al je inkopen vast en plan je je betalingen. De beoordeling heeft plaatsgevonden en is akkoord, waardoor niets een betaling meer in de weg zal staan.
Het vaste activa register is een must voor je bedrijf. Zo heb je direct inzicht in alle activa binnen je bedrijf, wat is de boekwaarde en wat zijn de te verwachte afschrijvingskosten in de komende jaren.
Facturen handmatig inboeken? Zonde van je tijd! De AFAS Scanbox neemt dit werk uit handen. De scanbox scant automatisch binnenkomende facturen en vult de belangrijkste velden in. Het enige wat jij hoeft te doen is controleren en accorderen. Succes verzekerd!
Deze handige takenlijst helpt je om probleemloos jouw administratie bij te houden. Zo is je boekhouding altijd actueel.
Een bankkoppeling maakt veel handmatig werk overbodig. Bankafschriften overtikken in de administratie? Waarschijnlijk ben je liever bezig met ondernemen. Om te ontdekken waar kansen voor jou als ondernemer liggen. In AFAS SB maak je gebruik van koppelingen met de Knab, Rabobank, ING of ABN Amro.
De AFAS Link app is volledig geïntegreerd met AFAS SB. In deze app maak je gemakkelijk een foto van je bon of upload je je factuur. Deze stuur je daarmee direct naar je administratie. Lekker makkelijk!
Download de app in de App Store of Google Play.
Je offertes en facturen maak je met een paar klikken in je eigen huisstijl. Kies je kleuren, kies een stijl en je bent klaar! AFAS SB zit vol kleine slimmigheden waar jij blij van wordt. En die voegen we constant toe, zonder enige meerkosten. Allemaal met als doel: meer tijd voor écht belangrijke zaken.
Of het nu gaat om je kolommenbalans of het financieel resultaat. Met AFAS SB heb je altijd actueel inzicht in hoe je ervoor staat. Dit zie je overal in het boekhoudpakket terugkomen. Juist door inzicht in je actuele cijfers te hebben maak je goede besluiten voor de toekomst.
Je bent als ondernemer verplicht je btw-aangifte op te maken en digitaal op te geven aan de Nederlandse belastingdienst. Dit proces is makkelijk voor je gemaakt in AFAS SB. Alles om je btw-aangifte te doen is al standaard ingericht. Je hoeft je alleen nog maar aan te melden!
Met AFAS SB genereer je automatisch je jaarrekening. De jaarrekening is het administratieve sluitstuk van een boekjaar. AFAS SB maakt dit ontzettend eenvoudig. Hierdoor ga jij nooit meer je jaarrekening te laat deponeren.
Doordat ons boekhoudprogramma van zoveel geautomatiseerde taken is voorzien, heb je op elk willekeurig moment inzicht in de laatste stand van zaken. Lig je wakker van een factuur die nog niet is betaald, ondanks de herinneringen die automatisch uitgaan? Dan kun je midden in de nacht nog je bankrekening bekijken. En dan zie je dat de debiteur ook niet kon slapen, en zojuist heeft betaald.
Bespaart tijd
Verkleint het risico op fouten
Vereenvoudigt je financiële bedrijfsvoering
Veel automatische functies en processen
Boekhouding sluit aan op je bedrijfsprocessen
24/7 inzicht in je financiële situatie
Altijd bij met de actuele wet- en regelgeving
59,- per maand (excl. btw)
Stap eenvoudig over vanuit alle bekende boekhoudpakketten. Je importeert je gegevens en je kunt direct aan de slag!
Kies je voor AFAS SB, dan werk je samen met je accountant. Jij bent degene die bepaalt hoeveel taken je zelf wilt uitvoeren en wat je aan de accountant overlaat. De accountant, die natuurlijk ook met AFAS boekhoudsoftware werkt, legt de taakverdeling vast in de software. Komt er een moment waarop je minder of juist meer taken aan de accountant wilt overlaten? Dan is een telefoontje genoeg.
Zoek je nog een accountant die met AFAS werkt?
Bekijk met welke AFAS Accountant je kunt samenwerken in AFAS SB. Omdat je online samenwerkt, hoeft hij of zij niet eens zo dichtbij je te zitten.
Ben je accountant? Dit kan AFAS Software voor jou kan betekenen.
Waarom automatiseren we eigenlijk zoveel? Het antwoord is samen te vatten in vijf woorden: tijdsbesparing, minder fouten, veel gemak.
Door processen te automatiseren, ben je veel sneller klaar met de financiële administratie. Het risico op tikfouten en vergissingen is veel kleiner. Doordat de urenregistratie automatisch tot verkoopfacturen leidt, heb je geen omkijken meer naar de projectadministratie. Doordat de inkoop en verkoop van producten automatisch wordt doorgevoerd in je voorraad, hoef je die niet extra te checken. En zo zijn er nog talloze andere voorbeelden. Met slimme boekhoudsoftware die allerlei taken automatisch uitvoert, wordt de financiële administratie bijna leuk.
Met automatisering doe je ook je medewerkers, klanten en leveranciers een plezier. Die weten bijvoorbeeld precies wanneer ze hun salaris, factuur of betaling kunnen verwachten. Alle bonnen, urenregistraties, verkopen en inkopen worden immers automatisch verwerkt in de financiële administratie.
Tot slot weet je dankzij automatisering altijd hoe je bedrijf ervoor staat. Want elke keer als je de cijfers of dashboards bekijkt, zie je de actuele status. Daardoor heb je zowel problemen als kansen in een vroeg stadium in het vizier, en kun je snel handelen.
59,- per maand (excl. btw)